BERSATU KITA TEGUH BERCERAI KITA ROBOH

Thursday, May 15, 2008

Tahniah! Tahniah! Tahniah Pemain dan Penyokong Bola Sepak KSG






Pada 14 Mei, 2008 (Rabu) pasukan bola sepak Kelab Seri Gemuroh telah turun menentang pasukan MIC Balik Pulau di padang Kongsi Balik Pulau. Kesudahan dengan sepakan penalti dimenangi oleh pasukan MIC Balik Pulau dengan kelebihan 5-4. Namun kesilapan pasukan MIC memasukkan 2 pemain Bahagian 1 FAP telah menyebabkan kemenangan pasukan MIC menjadi tidak sah.


Mengikut jurucakap pasukan KSG, semua pemain-pemain telah beraksi dengan penuh semangat untuk kemenangan. Namun keletihan dan kurang kecergasan fizikal menyebabkan rentak permainan kadang-kadang didapati longgar dan pertahanan mudah dibolosi oleh pihak lawan. Suntikan semangat diberikan penyokong-penyokong setia KSG di sepanjang perlawanan itu menyebabkan pemain-pemain terus berusaha mencari kemenangan. Kemenangan berhasil kira-kira 13 minit sebelum masa permainan tamat. Gol tunggal berharga itu dijaringkan oleh Azhar Zakaria. Selepas sepak mula perlawanan, pemain-pemain dan penyokong tidak percaya dan terdiam bila penyerang pasukan lawan berjaya melurukan bola ke arah pintu gol akibat kealpaan penjaga gol KSG sendiri. Perlawanan separuh akhir Liga Bola Sepak Daerah Barat Daya itu berakhir dengan seri 1 - 1.


Walaubagaimana pun pujian boleh diberikan kepada penjaga gol KSG, Kahar Nazri yang berjaya menyelamatkan gawang melalui beberapa cubaan cemas pihak lawan. Kesebelasan pemain telah menunjukkan semangat juang yang tinggi hingga tamat perlawanan. Penyokong-penyokong setia diharap akan turun dengan jumlah yang lebih ramai dalam perlawanan akhir menentang Kelab Sejati dari Sg. Burong, Balik Pulau pada 18 Mei 2008 (Ahad) akan datang. KSG akan mengadakan satu jamuan untuk semua pemain dan penyokong pada 17 Mei 2008, Sabtu ini jam 9.00 malam di Dataran Seri Gemuroh. Jamuan tersebut diadakan bagi meraikan kemenangan pasukan KSG yang berjaya ke perlawanan akhir Liga Bola Sepak Daerah Barat Daya tahun 2008.


Karom dalam Sukaneka

Nasyid Kg. Sulup

XPDC Berkayak Pantai Merdeka - Tlk Kumbar

Gotong Royong di Kg. Nelayan